スポンサーサイト
【YLE SUOMEN KIELEN ALKEET】フィンランド語のフレーズ⑫
フィンランドの国営放送局YLE
フィンランド語学習サイト”SUOMEN KIELEN ALKEET”より

フィンランド語のフレーズ

【YLE SUOMEN KIELEN ALKEET】フィンランド語のフレーズ

YLEのサイトでは、それぞれの文章の発音も確認できます。
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/06/14/finnish-phrases-suomen-kielen-fraaseja

---
フィンランド語のフレーズ⑫
Minä olen syntynyt keväällä(私は春生まれです)

フィンランド語のフレーズ⑫
-Tämä on vuosi.(これは1年です)
-Vuodenajat ovat kevät, kesä, syksy ja talvi.(季節には春、夏、秋、冬があります)

-Nyt on kevät.(今は春です)
-Nyt on kesä.(今は夏です)
-Nyt on syksy.(今は秋です)
-Nyt on talvi.(今は冬です)

フィンランド語のフレーズ⑫
-Mikä kuukausi nyt on?(今は何月ですか?)
-Tammikuu.(1月)
-Helmikuu.(2月)
-Maaliskuu.(3月)
-Huhtikuu.(4月)
-Toukokuu.(5月)
-Kesäkuu.(6月)
-Heinäkuu.(7月)
-Elokuu.(8月)
-Syyskuu.(9月)
-Lokakuu.(10月)
-Marraskuu.(11月)
-Joulukuu.(12月)

フィンランド語のフレーズ⑫
-Milloin sinä olet syntynyt?(あなたはいつ生まれましたか?)

フィンランド語のフレーズ⑫
-Minä olen syntynyt talvella.(私は冬生まれです)
-Minä olen syntynyt tammikuussa.(私は1月生まれです)

フィンランド語のフレーズ⑫
-Minä olen syntynyt keväällä.(私は春生まれです)
-Minä olen syntynyt toukokuussa.(私は5月生まれです)

-Minä olen syntynyt kesällä.(私は夏生まれです)
-Minä olen syntynyt heinäkuussa.(私は7月生まれです)

-Minä olen syntynyt syksyllä.(私は秋生まれです)
-Minä olen syntynyt lokakuussa.(私は10月生まれです)

---
【単語】
Mikä kuukausi nyt on? 今は何月ですか?
Milloin sinä olet syntynyt? あなたはいつ生まれましたか?
Minä olen syntynyt ~. 私は~に生まれました
---
vuosi [名] 年、1年
vuodenaika [名] 季節
kevät [名] 春 ; keväällä 春に
kesä [名] 夏 ; kesällä 夏に
syksy [名] 秋 ; syksyllä 秋に
talvi [名] 冬 ; talvella 冬に
kuukausi [名] 月、月間
tammikuu [名] 1月 ; tammikuussa 1月に
helmikuu [名] 2月 ; helmikuussa 2月に
maaliskuu [名] 3月 ; maaliskuussa 3月に
huhtikuu [名] 4月 ; huhtikuussa 4月に
toukokuu [名] 5月 ; toukokuussa 5月に
kesäkuu [名] 6月 ; kesäkuussa 6月に
heinäkuu [名] 7月 ; heinäkuussa 7月に
elokuu [名] 8月 ; elokuussa 8月に
syyskuu [名] 9月 ; syyskuussa 9月に
lokakuu [名] 10月 ; lokakuussa 10月に
marraskuu [名] 11月 ; marraskuussa 11月に
joulukuu [名] 12月 ; joululkuussa 12月に
milloin [疑] いつ
syntyä [動] 生まれる、誕生する
---
>> INDEXに戻る
